fredag den 12. september 2014

York Fair

 Det er begyndt at blive lidt hverdags agtigt her. Står op kl 6:00 (…) hver morgen for at nå skole bussen kl. 6:52. Første periode er kl 7:26 og så slutter 8 periode kl 14:36, hvorefter bussen køre dig hjem igen. Skolen har været overvældende! Det er jo (no surprise) virkelig anderledes end i Danmark! Jeg kan godt lide det, og har nogle gode fag og klasser! Det er utrolig mange indtryk man får på kort tid, så kan godt mærke at jeg er utrolig træt fortiden. De to sidste dage har jeg været hjemme fordi jeg har været syg, så har haft to dage hvor jeg bare har sovet og set TVD.
Tirsdag gik jeg til cheerleading try out, og overraskende nok kom jeg på holdet. Lige nu er jeg bare med til træning og så til November finder jeg ud af om jeg skal cheer for basketball eller wrestling.
Jeg har haft så mange sjove oplevelser i skole! Man glemmer helt hvor meget man oplever hver dag. Man kan sige meget om amerikanere, virkelig søde mennekser, men kloge på verden udenfor USA er de ikke altid… Har fået de underligste spørgsmål, "Do you hold hands in Denmark", "Ohh Denmark, isn't that in Massachusetts?", "Have you ever tried fries", "Do you kiss in Denmark" jeg har det utrolig sjovt, jeg kan ikke lade vær med at grine når folk helt seriøst spørg mig, om vi holder i hånden i Danmark :')
Det kan til tider være svært i skolen, i starten med det engelske, det ikke alt man forstår.. Deres lektier her, er på ingen måder som i Danmark. Her har du test hver uge i de forskellige fag, og det er det du skal læse op til. Det lyder måske slemt med test, men det er multipochoise det hele, og oftes må du bruge dine noter og endda bøgerne hvor alt står i. I hvert fald skal de ikke klage over lektier her, det er utrolig nemt når du sammenligner med Danmark. Alt i alt går det hele fint i skolen!
I sidste weekend spiste jeg pizza og så film fredag. Lørdag var vi på shopping. Vi kørte først til et slags loppemarked/market hvor de havde alt lige fra mad, til underlige dims ting. Jeg fandt de underligste ting som jeg købte for under 1$. Blandt andet en popcorn skål! De har alt her i kæmpe størelse XXL! Overvej lige den gaffel og den ske på billedet! Hvis de ikke havde koster 50$ havde jeg købt dem:p
Om aften kørte vi til York Fair. Det er Yorks (den store by der er 20 min. fra hvor jeg bor) udgave af Regatta/Tivoli-festival. Det er et kæmpe område i byen, der er beregnet til det hver år. Der er boder, forlystelser, en kæmpe arena til koncerter og meget andet! Vi havde billetter til Lady Antebellum koncert, som er et country band, de havde overraskende nok lavet utrolig mange sange jeg kendte, vidste bare ikke det var dem. Det var en rigtig god koncert! 
Og så til et af de lidt vildere øjeblikke i mit liv. Mig og Vicki kom 2 timer før koncerten med Lady Antebellum startede, så vi havde tid til at kigge lidt. Jeg så godt da jeg kom ind ved indgangen, at der var mange mennesker samlet om en lille scene, men tænkte ikke videre over det. Jeg havde taget sådan en oversigt over The Fair og de forskellige ting, som Vicki begyndte at læse i. Hun spørger så pludselig om jeg kender en der hedder Lucy Hale og jeg står bare sådan "Øhmm JA" hun siger så at vi da skal gå over og høre hende, for hun har en fri koncert her kl 18:00. Vi gik over til den lille scene ved indgangen og yes, det var hende! Det var lidt crazy når man har set hende på tv, så at se hende i virkeligheden! Hun havde spillet to sange fra hendes nye album, da det pludselig begyndte at lyne, og hun måtte stoppe og vente med at spille resten af koncerten. Men det førte til noget godt. Hun begyndte nemlig at tage billeder med folk, og på en eller anden måde kom jeg forrest i den kæmpe kø, og var en af de heldige der fik både billed, autograf og fik snakket med hende(!!!)
ihhhh<333333
Synes lige dette billed skulle med, her sidder jeg og drikker te og laver lektier i 28 graders varme - klager ikke, klager ikke!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar