mandag den 11. august 2014

Første uge

Nu har jeg efterhånden været her ved min værstfamilie i lidt over en uge, og jeg har det godt!
Jeg ankom lørdag for en uge siden, hvor de stod klar i lufthavnen med et fint skilt. Efter det tog vi ud og spiste på en ægte amerikansk Burger bar, hvilket var rigtigt godt og lige hvad jeg havde brug for efter en ret så hård flyve tur fra NY. Jeg mistede nemlig min kuffert i NY lufthavn, og det hele var ret kaotisk. Den er blevet taget og derfor får jeg den højst sandsynligt ikke igen, hvilket er utrolig irriterende! Men efter en uges tid er jeg ved at have mit klædeskab her på mit værelse fyldt lidt op igen. 
De første dage var vi lidt ude at shoppe i et Mall der ligger tæt på os, og lidt ude og handle og så var hele familien ovre til hamburgers. En af dagene var vi oppe på skolen, for at vælge fag. Jeg brugte også noget tid på at indrette mig på mit fine værelse og lidt tid ved poolen. Her er utrolig varmt, så man kan ikke være ude ret lang tid af gangen. Gizzi min "værst-hund" underholder mig også som i kan se på billederne under..  
 Onsdag kørte vi på ferie. Vi skulle nemlig 5 dage ned til Maryland Beach som jeg vil sige er den amerikanske udgave af Sunny Beach. Det var utrolig lækkert! Super fin strand, tivoli, butikker og mange restauranter. De fleste dage lå vi på stranden, men den ene dag var det overskyet så vi kørte til nabo staten Delaware, hvor der ligger nogle kæmpe outlet steder med alle de bedste butikker. Det passede perfekt nu hvor jeg havde mistet alt mit, at jeg så kunne købe noget nyt der, meget billigere(!!). Der var butikker som Nike, Abercrombie, Holister, Forever 21 og mange andre.
Maryland er kendt for deres seafood og specielt Crabs. Så den sidste aften tog vi hen til en rigtig hyggelig strand-restaurant som er kendt for ders crabs. Man kunne ikke bestille bor, så vi stod i kø i en time før der var et bor til os. Jeg er ikke den største fan af seafood, så jeg bestilte kylling og kartoffelsalat mens de andre bestilte "All you can eat - crabs". Jeg var den eneste på den restaurant som ikke fik det, haha! Det var utrolig sjovt at se hvordan folk bare spiste og spiste og spiste de Crabs. De kom ind på kæmpe røde bakker og når folk ikke havde flere, kom tjeneren straks med endnu en bakke. Tror vi sad der i 2 timer, hvor de andre bare spiste og spiste. Jeg smagte dem dog! Og det var ikke helt dårligt, det mindede lidt om rejer, men var nu godt tilfreds med mit kylling :-) 
Maden her er virkelig anderledes end i Danmark. De spiser helt anderledes og du kan få ALT slags mad, virkelig.. Deres supermarkeder er enorme og de har ikke bare en slags flåede tomater, de har 10. En til pizza, en til pastasovs, en til lasagne og sådan forsætter det bare! De har alt som frysemad også. I vores fryser har vi en burger, der er klar til spisning efter den har været nogle minutter i mikrobølgeoven. Haha det sjovt, men noget af det vil jeg dog ikke spise..
I går på vej hjem fra Maryland stoppede vi på en lille Farm hvor de solgte majs, æbler, vandmeloner og meget andet lækkert! Så nu har vi masser af frisk frugt.
Men limonade er min favorit! De har det over alt, og det er frisk og billigt. Har allerede prøvet 10 forskellige slags, men de små boder der laver det helt frisk, er min favorit!
Jeg og Vicki stoppede ved "Summer's" i går, som er et is sted som ligger her i byen. Her i USA har de en speciel slags is der hedder "Snow Ball" jeg vil sige at det minder lidt om slush ice og så alligvel ikke. Det er knust is man får i en kop og så har de 1000 slags smage de mixer i. Jeg valgte Lime og jordbær hvilket var rigtig godt! Oven på kommer der smeltet marshmallows, det lyder nok lidt ulækkert, men faktisk smagte det rigtig godt!
Min søde host-mom, Vicki og jeg :-) 
Som sagt har jeg det rigtig godt og glæder mig nu bare til at starte i High School her d. 21! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar